Tuesday, August 26, 2008

part time jObs?


Salam for tOday... arini pas lunch mula la request dari India masuk.. Aku rasa tensen sgt. Dah la not in complete documents,send lak benda yg sama smpi 4-5 email. Bukan ke patut aku rasa bengang. mengkonpiuskan aku dan memenuhkan inbox sacoord! pastu dgn cc nama punye la byk. siap salah nama lagi..ting tong la email tu kuar masuk.. argh.. tlebih pandai ke diorg nih! Pastu sume nak urgent. Aduhai..

Td lunch rasa sOnok sgt beli baju,pants & cap for my lil Adam :) ada benda lagi nak kena beli. Well, Adam getting grower. What to do.. Cian tgk baju dah cam tecik je. Pastu dia suke sgt shirt merah belang2 tu..Asyik2 baju tu je dia nak. hehe.. hurrmm.. demi adam aku x kisah.. mmg tu tanggungjawap aku pon tp apakah patut aku mintak dari papa dia? haa.. mula la part cedih nak muncul nih. now i know why my right eyes keep blinking! Rupenye nak nangis! hurmm.. Is there any effective way utk saiko dia? I'm thinking of doing part time jObs? Aku jd maid kat umah korg la.. from 7pm till 10pm ok tak? haha.. Pening kan bile pk psl duit. Rasanye x penah cukup.. Tapi aku harap sgt "dia" dapat paham.. after all Adam still his responsibilities! Pura2 lupa ke?

Pasal part timer tu aku serius tau! If ada info let me know yaa.. thanks..

Nota Kaki : Sorry... nak luahkan my feelin..Thanks Alyn teman me g JJ tadi...
Zie,mna ko? sms x reply pon? everythg ok?

9 comments:

shafa said...

Kl dekat kna pakai duit byk, sewa umah lagi, transport nak p kje lagi, mkn, nursery anak..pening kepala kna pikir tu.

Ziana said...

ina...
dont wori.. aku ok..
insyaAllah..

ina..
if 'dia' x paham..
biar kan dia..
tuh antara dia ngan Allah..

sure adam hepi kan dpt baju baru..pants baru..cap baru
:)

rindu plak aku ngan bebudak nih..
jom?
:)

miszrLina said...

Shafa,
apa2 pon kat kl nih..sume nak kena ada duit kan..
pening pale mna nak cari extra..
budak makin mbesar...adusss...

Zie,
ko g mna zie..
aku,eza carik ko..
hurmm..
psl "dia"? get lost jelah!

nih ko tatau adam xmo bukak baju,pants n cap...adesss..
mau tdo terus tu...hik2
aku x kisah la as long adam hepi..
sOnok tgk dia pOsing2 gaya ngan muke hepi.. apa la yg dia tau..

Ziana said...

ina...
ooo aku tau nape aku x reply sms ko n eza...sbb u ols send kat 012 aku..tuh my 2nd num laa sayang...
012 tuh mcm ade ngan xde jek :P
dlm hbag jek dok enpon tuh.. sbb tuh sume urusan rasmi bank2 nye no.. hahaha.. jarang ringing...

so pls pls pls use my 017..
tuh yg rasmi.. official num..
segala call n sms sila ke 017..
if x pickup mmg aku divert kan ke 012..

sorry!!!
aku igt ko tau...
coz eza sms aku kat dua2 no..
so aku respon dia dr 017 :P

slalu yg callsms aku kat 012... ko ngan tinie :P
sorry!!! so start from today... 017 if my priority ek!!

aku rase dh 4-5thn aku mg 017 jek..
apesal ko sesat lg kat 012 tuh ek?
kompius kot kan? sbb aku simpan byk number...hehehe..
sowi again ina
:)


** hamik ko.. pjg lebo ku xplain :)

miszrLina said...

zie,
hahahha..hamik panjang mlebar ko bebel..hik2..
aku masa nak sent tu yg jd konpius..eh..mna satu ek ko pki..
sure g tekan 012..muahahha..
orait..pasni aku g 017 jek..hik2..

mieY said...

nek duk kat kl memangla kena buat 2keje..sebab tu tOk memilih untuk tinggal kat pedalaman phg ni..hehehe jimat sikit...nak bela ayam itik pon sonang..redahhhh ajerrrrr mana2 tanah kosong...tanah kerajaan tanah kita gak.

Duk KL monthly income paling kureng pon nak kena ada 5 riban. Tu sebelum harga minyak naik...skrg ni lebih lagi la kot. Nek duk sana sure lebih arif dari tOk. Ada kawan tok tu kan gaji kat ktn Rm3.5K dapat offer kat KL RM5K pon tak gi..lebih rela duk kat ktn.
Ada kawan sorang lg tu...duk kat KL 3 keje dia buat. Pagi gi opis, malam bawak teksi, pastu bangun pagi2 sempat noreh getah lagi...hehehe tak ke hebat tu.

Ishh..apsal panjang pulak tOk story ni. Berjangkit kat kwn2 nEk ni. hehehe
Pasal dak **** xyah lah pk sgt..
nEk tengoklah setakat mana syg dan rindu dia tu. nEk kawan jer dulu ngan sape2. tOk pun ada..hehehe

miszrLina said...

tOk,
kuat gak tOk bebel ek..hik2
eh tak la..appreciate for it ;)
hurmm...tu la.. mna la cukup dgn gaji yg ada skrg nih..
tok,kwn tok tu dok kl,then noreh getah kat mna? hik2..

psl dak **** tu..kite x mo pk sgt.. biasa2 jer..
eheh..tok kan sentiasa ada...hik2 tu yg tite x risau tu... maceh tok ;)

mieY said...

hehehe...tu baru sikit tok bebel kat nEk...nak banyak nEk buatlah yang bukan2. tak cukup 5 helai kertas kajang..tambah lagi dengan kertas bangi, semenyih, selayang..muahahah

ehh nEk...kl ada kan kebun getah..hehehe
bangunan getah asli ada...huh..

miszrLina said...

tok,
hik2..maceh la sudi nak mbebel kat tite...hehe..
tite kan mama yg baik...mna de buat benda ngarut..perasan! hehe..

haaa..bangunan getah asli ek..
nanti nak g noreh kat sana la...
muahahha..
tok..tok...

si katak ijau

Meh sembang kat sini