Monday, November 10, 2008

Wanita yang suka menangis

Lovely roses for all Womens here...u deserve it =)

Seorang anak laki-laki kecil bertanya kepada ibunya "Mengapa engkau menangis?"

"Kerana aku seorang wanita", kata sang ibu kepadanya.

"Aku tidak mengerti", kata anak itu.

Ibunya hanya memeluknya dan berkata, "Dan kau tak akan pernah mengerti"

Kemudian anak laki-laki itu bertanya kepada ayahnya, "Mengapa ibu suka
menangis tanpa alasan?"

"Semua wanita menangis tanpa alasan", hanya itu yang dapat dikatakan oleh ayahnya.

Anak laki-laki kecil itu pun lalu tumbuh menjadi seorang laki-laki dewasa, tetap ingin tahu mengapa wanita menangis. Akhirnya dari Tuhannya dia mengetahui...

Allah berfirman:

"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan "
"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan
menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya "
"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika
orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan
dan kelelahan tanpa mengeluh "
"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya "
"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya "
"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang
baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu"
"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan.
Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."


Kau tahu:

" Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya,
susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya.
Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah
pintu hatinya tempat dimana cinta itu ada."


Kirimkan msg ini juga kepada kaum lelaki,supaya mereka sedar dan ingat akan kecantikan wanita mereka yang azali..
bukan pada kecantikan luaran semata-mata..


Selami lah hati wanita mu.. dan ingat lah........ Setiap Wanita itu Cantik...



"aku menyintaimu kerana AGAMA yang ada padaMu, jika kau hiLangkan AGAMA daLam diRimu,hiLanglah cintaku padamu "
~iMam naWawi

9 comments:

Nurmala said...

Aku wanita punya hati nurani
Yang tak dapat dibohongi
Pabila cinta tlah membutakan mata
Dan membuat tuli telinga

Apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini

Cintaku ini anugerah terindah
Dari yang maha kuasa
Cintaku padamu tak pernah berubah
Meskipun kita berbeza

Apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini..


Aku wanita aku kaum hawa
Yang memang rapuh hatinya
Aku wanita aku punya cinta
Selayaknya manusia


Apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini..

aaa… Ku wanita
aaa… Ku wanita….
Yang hanya perlu kau fahami

Oh apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini..

Wanita… woohoo..
Ku Wanita… ooo…
Wanita…

an.wardrobe said...

wanita suka menangis? spt sayerp.. hari2 menangis. lebeh2 kalau ada benda yang x puas hati. keke

SaDi said...

wanita hatinya sangat tabah.... jika diduga... air mata menjadi pengubat hatinya :)

zeti said...

br nk tuju lagu wanita - siti nurhaliza :) ehehe.. mala da bg rupanya ;) wanita ngan air mata mana bole dipisahkan..

miszrLina said...

amboi mala...siap nyanyi lagik...huhu...
cedap tu....hehe

ann,
biasa la wanita...
jiwa yg sensitif... tp btempat & bsebab...kan..kan...

sadi,
bile kite nanges...secara auto leh tenangkan ati kan...

zeti,
airmata=wanita,wanita=airmata =)
tp nape kekdg lelaki susah nak paham? hurmmm

sha said...

hu3...
bt0l2..
tp laki p0n nangeh gk..cam n0man hakim...ngeh3...

shafa said...

Kata pujangga
perempuan bagaikan angin
lembutnya melenakan
ributnya menggusarkan.

Adakalanya mereka seperti ibu
menyaji kasih, menghidang sayang
adakalanya mereka seperti anak
ingin dibelai, minta dimanjakan
adakalanya mereka seperti nenek
berleter seadanya, merungut semahuannya.

mmmmm...

shafa said...

Kata pujangga
perempuan bagaikan angin
lembutnya melenakan
ributnya menggusarkan.

Adakalanya mereka seperti ibu
menyaji kasih, menghidang sayang
adakalanya mereka seperti anak
ingin dibelai, minta dimanjakan
adakalanya mereka seperti nenek
berleter seadanya, merungut semahuannya.

mmmmm...

miszrLina said...

sha,
kekdg lelaki pon pandai blakOn..
pura2 cedih!
atau dia bebetul nyesal...
hanya dia yg tau....

shafa,
wah.....penOh puitis tu...
betulllllll ;)

si katak ijau

Meh sembang kat sini