Monday, March 8, 2010

Siong Twillight Melayu

tgk tu tak cite Siong nih? ala2 Twillight Melayu ..hehe

si Tajul dah mule termakan darah.. ada ke maid dia dgn selambe terpotong jari masa masak kari kepala ikan.... tu yg over cedap tu... eiiiii...takot aku :p



Synopsis keseluruhan drama bersiri ‘Lagenda : Siong’ TV3 (ulangan kat tv9 8.30pm)

Kisahnya bermula dengan Raja Wakarima (Helmi Hussain) yang mahu kekal muda dengan menghisap darah manusia tetapi telah berjaya ditumpaskan oleh Arya Mitra (Abu Bakar Juah), seorang pembesar istana.
Tubuh Raja Wakarima telah dipasung oleh Arya Mitra dalam keranda untuk memastikan tiada kesan peninggalan Raja Wakarima kekal dikerajaan Pancadi.
Sebelum dipasung dan ditanam, Raja Wakarima telah bersumpah untuk kembali membalas dendam terhadap Arya Mitra dan keturunannya. Raja Wakarima cuma akan bangkit semula sekiranya kerandanya terkena suluhan cahaya matahari.
Selepas 400 tahun, Tajul Zaman (Gambit Saifullah), ialah seorang tokoh koperat muda yang suka berfoya-foya. Suatu hari, orang gajinya terhiris jari ketika memasak. Selepas merasa makanan tersebut, bermulalah sisi gelap hidup Tajul Zaman yang ketagihan darah. Dia mula membunuh wanita-wanita muda yang didampinginya dengan menghisap darah mereka.

tak sempat upload pic si Gambit yg gagah macho itu... hehe

2 comments:

saya said...

tengok sekejap je hari tu masa makcik maid tu tenagh masak jari terpotong. takkan tak terasa kot jari pedih2 tu??? hehehe.. cerita la katakan.. lama dah saya tak jenguk blog lina.. harap sihat ceria selalu ye!!!!

misz Lina said...

saya ::

aah la dah lama gak akak x jenguk ke blog awkkkkkk

si tuceng sihat??

mak cik maid tu dah tua... kekdg ada org camtu...cam dah xde deria dah... dah x rasa sakit sgt...
bahaye kan.... huhu

si katak ijau

Meh sembang kat sini