Tuesday, July 27, 2010

Gusi ku bengkak. Petua pls...

ermmmm... tak best tul keje arini.. gusi leh bengkak lak start mlm tadi..
nape eh leh jd gusi bengkak? takkan la geraham atas bongsu nak tumbuh? owh no!
seingat aku geraham bwh je yg da tumbuh. which it's the most "sengsara" part!

now xleh nak cakap banyak2... xleh nak senyum2.. pening tau!
feeling nak demam pun ada. aduhh
keje tgh byk nih...


any tips? petua? plsssssss

nih yg aku google. guna cili ijau? erkkk

Menyembuhkan gusi bengkak

Jika anda diserang penyakit gusi bengkak tentulah ianya mendatangkan masalah kepada kesihatan anda, bukan sahaja susah untuk makan minum, tetapi juga menyukarkan anda untuk berbual.
Sakit gusi bengkak ini memang menyakitkan kadang-kadang lebih sakit dari sakit gigi. Disini diberikan beberapa panduan atau petua untuk anda ikuti jika menghadapi masalah ini. Apa yang anda perlu lakukan ialah mengambil sebiji cili hijau kemudian bakarlah dia sampai panas, setelah panas sapukan kepada gusi anda yang bengkak tadi beberapa kali. Jika dibuat beberapa kali pasti sakitnya akan berkurangan dan mudah-mudahan dia akan cepat sembuh. Dan yang pastinya anda akan cepat sembuh semula.

mau petua lain? klik here

betul ke petua ni? sape2 penah try? tak pedas ? ho ho




2 comments:

noradzlina.kamdani said...

cuba berkumur2 dgn air garam, mgkn bole kurangkan bengkak

misz Lina said...

noradzlina.kamdani:

kumur2 dgn garam yg paling mudah eh? tp kat opis nih....xde garam...................

kena bertahan la yer....

sapu minyak angin je nih wak...

tengkiu yaa..

si katak ijau

Meh sembang kat sini